مشکلات تلويزيون سوني که بايد براي رفع آن ها با سرويس تي وي تماس گرفت
سرويس تي وي تصميم دارد در اين بخش از بلاگ در مورد بعضي از اشكالات تلويزيون هاي سوني را صحبت کند، با ما همراه باشيد.
قطع شدن صداي تلويزيون سوني
در اين مشکل تلويزيون به طور طبيعي روشن شده ولي صداي تلويزيون با تاخير وصل مي شود كه مدت زمان اين تاخير به مرور بيشتر مي شود. در مراحل اوليه بخش پاور تلويزيون مشکل پيدا مي کند كه به مرور مشکل تلويزيون به بخش سيستم کنترل هم سرايت مي کند.
ايجاد لكه هاي رنگي در تصوير تلويزيون سوني
اين اشكال بيشتر در مدل ?? و ?? اينچ ديده مي شود و دليل مشکل، مشکل در بخش LCDهاي RGB تلويزيون است و يکي از مشکلاتي است كه در اثر طولاني بودن ساعات مصرف ايجاد مي شود. ايجاد لكه هاي رنگي در تصوير از مواردي است كه درخواست زيادي را در تعمير تلويزيون سوني به خود اختصاص داده است.
نوار صورتي رنگ در بالاي تصوير تلويزيون سوني
در اين مشکل يک نوار عرضي به پهناي ?? سانتي متر در بالاي تصوير به رنگ صورتي ديده مي شود كه به مرور زمان عرض اين نوار بيشتر شده و از يک مرحله به بعد بخش پاييني تصوير را تحت تاثير قرار مي دهد. اين نوار در صورت کم شدن نور تصوير کمتر، ديده نمي شود به همين دليل در بعضي موارد بعد از تعويض لامپ تصوير تلويزيون تلويزيون پروجکشن سوني بدليل ايجاد مشکل در بخش بلاک نوري تلويزيون ديده مي شود. در صورت روبرو شدن با اين مشکل مي توانيد از سرويس تي وي کمک بگيريد.
منوي مشکل ياب تلويزيون سوني
تلويزيونهاي سوني داراي سيستم مشکل ياب داخلي مي باشند و قطعه يا بخش خراب تلويزيون بوسيله کدگذاري چشمک زدن لامپ جلوي تلويزيون نشان داده مي شود تا سهولت بيشتري در امر تعمير تلويزيون سوني ايجاد شود.
چشمک زدن چراغ جلوي تلويزيون هاي سوني در منوي ويژه اي كه در بخش سرويس مد تلويزيون قرار دارد، قابل دسترسي است و بوسيله آن مي توان متوجه شد كه قبلا چه مواردي به عنوان مشکل معرفي شده است: به عبارت ساده تر اگر تلويزيون سوني دچار مشکل و اشكالي شود كه بخش پروتکتور فعال شود اين کد در بخشي از منوي داخلي تلويزيون ثبت و ضبط مي شود كه در صورت لزوم قابل دسترسي است و با مطالعه آن مي توان متوجه شد كه قبلا تلويزيون چه مشکلاتي داشته و يا چه موارد تعميري روي آن انجام شده است.
اين بخش از منوي داخلي در تلويزيون هاي سوني با فشار دادن پشت سر هم دکمه هاي DISPLAY+5+(+VOL)+POWER ON قابل دسترسي است و با وارد کردن اين کد منويي به شکل زير ظاهر مي شود كه تعداد چشمک ها و مشکل مربوطه را گزارش مي دهد.
در منوي Self Check در تلويزيون هاي سوني، عدد اول تعداد چشمک ها و عبارت مقابل آن معرف بخش يا قطعاتي است كه در برخورد با آن تعداد چشمک، بايد به سراغ آن برويم و عدد آخر تعداد دفعاتي است كه اين چشمک نشان داده شده است. براي نمونه در منوي بالا تعداد ? چشمک براي مشکل تلويزيون در بخش پنل معرفي شده كه همانطور كه مي بينيد تعداد ?? بار اين علامت داده شده ولي در بقيه کدها اعداد هم رديف ?? تغييري نداشته اند كه نشانه سلامت تلويزيون در آن بخش هاست.
منوي مشکل ياب در حل اشكال تلويزيون کمک زيادي مي کند كه شايد عمده ترين آن ها را بايد آگاهي كارشناس از مشکلاتي دانست كه به صورت مداوم در تلويزيون ظاهر نمي شود مثلا در تلويزيون هاي پروجکشن سوني مشکلي وجود دارد كه گاها تلويزيون روشن نشده و چراغ چشمک زن تلويزيون ?? بار چشمک ميزد. اما ديده شده كه زمان مراجعه كارشناس، مشکل گفته شده در آن لحظه وجود نداشته است كه با وجود منوي مشکل ياب، مشکل شناسايي شده و تعمير تلويزيون با موفقيت انجام شده است.
دليل خاموش روشن شدن تلويزيون سوني
خاموش و روشن شدن مداوم تلويزيون سوني مي تواند نشان دهنده وجود مشکلات سخت افزاري يا نرم افزاري در تلويزيون باشد. علل زير مي توانند باعث به وجود آمدن اين اشكال باشند:
مشکل مين برد تلويزيون كه باعث چشمک زدن چراغ آن مي شود اما با وجود روشن شدن چراغ، خود تلويزيون روشن نمي شود.
مشکل مدار استندباي هم مي تواند باعث ايجاد اختلال در شناسايي حالت استندباي تلويزيون شده و تلويزيون را در اين حالت نگه مي دارد.
استفاده از كابل هاي نامرغوب HDMI، اين كابل هاي باعث به وجود آمدن اتصالي هاي کوچک و در نتيجه روشن نشدن تلويزيون مي شوند.
ويروسي شدن تلويزيون هوشمند به وسيله اتصال فلش هاي آلوده هم مي تواند باعث خاموش شدن و روشن نشدن تلويزيون شوند.
در صورت مواجه شدن با اين مشکلات مي توانيد با سرويس تي وي تماس بگيريد.
خطاي ???? تلويزيون سوني
اين خطا در چه زمان هايي ديده مي شود:
وقتي در حال به روزرساني نرم افزارهاي تلويزيون خود مي باشيد.
زمان دانلود آخرين آپديت هاي نرم افزارها
وقتي دانلود آپديت هاي شما به پايان مي رسد
وقتي در حال اتصال به اکسس پوينت ها چه به صورت با سيم و چه بي سيم براي دسترسي به اينترنت مي باشيد.
زمان اتصال يا راه اندازي اپليکيشن ها
حل خطاي ???? تلويزيون سوني
روش اول: براي حل اين خطا اين مراحل را دنبال کنيد، در اول مطمئن شويد كه تلويزيون به شبكه اينترنت متصل است.
?. روي کنترل از راه دور تلويزيون دکمه خانه يا home را بزنيد.
?. تنظيمات يا setting را انتخاب کنيد.
?. در منوي تنظيمات preferences يا اولويت ها را انتخاب کنيد.
?. setup يا راه اندازي را انتخاب کنيد.
?. در بخش راه اندازي، شبكه يا network را انتخاب کرده و در اين بخش هم راه اندازي شبكه يا network setup را برگزينيد.
?. در بخش راه اندازي شبكه ” وضعيت شبكه و تنظيمات آن” يا View Network settings and status. را باز کنيد.
?. بررسي اتصال يا check connection را انتخاب کنيد.
اگر موفق به حل اين خطا نشديد بايد كه براي حل اشكال از يک متخصص تعمير تلويزيون سوني کمک بگيريد.